Geoblog.pl    beczkaprzezswiat    Podróże    "BECZKA DO MAROKA"    Lourdes

Lourdes

Niemcy
Niemcy, Stuttgart

Papież Jan Paweł II 14 sierpnia 1983 roku mówił: „Wydaje mi się, że w Lourdes jest obecna szczególna łaska. Posłanie jest proste i jasne, ale podstawowe. Zostało przekazane w sposób szczególnie silny, czysty i przejrzysty przez kilkunastoletnią dziewczynkę o duszy jasnej i odważnej. Znaki są proste: wiatr, światło, znak krzyża, modlitwa różańcowa.”
W tym pięknym miejscu chorzy i cierpiący znajdują ukojenie. Podczas dziewiątego objawienia św. Bernadecie Maryja kazała napić się ze źródła, które stało się symbolem oczyszczenia, symbolem nowego życia. Pierwsze uzdrowienie miało miejsce po dwunastym objawieniu. Catherine Latapie po zanurzeniu ramienia w wodzie z groty odzyskała sprawność. Do dzisiaj zdarzają się cuda, a chorzy w kolejkach oczekują na możliwość obmycia się w specjalnych kamiennych wannach z cudowną wodą. Nie zapominajmy że to nie tylko cudowna woda, a przede wszystkim wiara prowadzi do uzdrowienia fizycznego a w szczególności do uzdrowienia duchowego.
Dane nam było uczestniczyć we Mszy Świętej oraz nawiedzić grotę, w której Matka Boża ukazała się św. Bernadecie. Są to przeżycia bardzo osobiste i trudne do opisania. W takich miejscach, które Maryja sobie szczególnie upodobała panuje inny, podniosły, wyjątkowy nastrój. Kiedy zdajemy sobie sprawę, że znajdujemy się w miejscu gdzie Niebo zetknęło się z Ziemią po to abyśmy my grzesznicy nawrócili się za pośrednictwem Matki Bożej do Pana Jezusa, nasze serca napełniają się miłością i radością. Starajmy się i módlmy się aby te krótkie chwile spędzone w miejscach świętych nie były ulotne i zmieniły nasze serca na zawsze.
Wieczorem docieramy do Stutgartu.