Geoblog.pl    beczkaprzezswiat    Podróże    "BECZKA DO MAROKA"    Fatima

Fatima

Portugal
Portugal, Fátima

Do sanktuarium w Fatimie dotarliśmy z przepięknej Sevilli-stolicy Andaluzji późną nocą z soboty na niedzielę z 28/29 sierpnia. Następnego dnia uczestniczyliśmy w głównej Mszy Świętej celebrowanej na placu przed Bazyliką Matki Bożej Różańcowej, który jest w stanie pomieścić prawie 400tys wiernych. Patrząc na Bazylikę Matki Bożej Różańcowej, czwartej co do wielkości na świecie, po lewej stronie znajduje się kaplica postawiona w miejscu objawień Matki Bożej, a przez plac od Świątyni Trójcy Przenajświętszej prowadzi droga próśb do Kapliczki Objawień. We wnętrzu Bazyliki znajdują się groby trojga pastuszków, przy których nie sposób nie zatrzymać się na modlitwę. Patrząc na Sanktuarium Fatimskie warto się zastanowić, co w to miejsce przyciąga tylu wiernych? Na pewno nie jest to architektura, która jest prosta i skromna w porównaniu z innymi miejscami świętymi i nie powoduje ona zachwytu, dla którego miliony odwiedzają Fatimę. To może być tylko prawdziwa i głęboka świadomość tego, co wydarzyło się w tym miejscu. Matka Boża objawiała się Franciszkowi, Łucji i Hiacyncie przez 6 kolejnych miesięcy. Pierwsze objawienie miało miejsce 13 maja 1917 roku. Podczas drugiego objawienia Matka Boża pragnie, aby na świecie ustanowiono nabożeństwo do Jej Niepokalanego Serca – nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca. Maryja pragnie również, aby codziennie odmawiać różaniec w intencji grzeszników i pokoju. Fatima jest związana także z trzema tajemnicami dotyczącymi losów kościoła i świata. Nie da się zapomnieć zamachu na życie Jana Pawła II i jego cudownego ocalenia. Sam papież dziękuje w Polskiej Fatimie na Krzeptówkach w 1997 roku: ”Na tym miejscu, razem z wami, pragnę jeszcze raz podziękować Pani Fatimskiej za dar ocalonego życia, podobnie jak to uczyniłem w Fatimie przed piętnastu laty. Totus Tuus.”